Sokan vagyunk mi bringások, ismerjük hát meg egymást!

Bringával a városban

Bringával a városban

#7 - Kristóf

2017. április 28. - Nagy Mihály fotó

Ma egy olyan bringást mutatok be nektek, aki a biciklit nem csak A-ból B-be eljutáshoz használja. Sőt, talán erre a célra használja kevesebbet. Hiszen a downhill bringák inkább a nehéz, hegyi terepen való csapatásra lettek kitalálva.
Bevallom, hogy a downhillek világáról vajmi keveset tudok, de Kristófnak (16) köszönhetően egy kicsit sikerült jobban is megismernem őket.

Milyen bringád van?
- Ez egy merevvázas, downhill freeride bringa. A váz egy 2013-as Specialized P3 modell. A villa egy Marzocchi Bomber XC600, ami Bomber 140 mm-es kategóriájának az egyik legjobbja. 

Van neve?
- Cica, mert ő az én kis barátnőm. 

Készen vetted, vagy te építetted?
- Ezt úgy kell összerakni, én is saját kezűleg építettem össze apránként, darabonként.

Mikor találkoztál a Downhillel?
- 3 éve. Láttam róla videókat neten, akkor nagyon megtetszett, majd megismertem több nagyszerű arcot, akiknek köszönhetően ki is próbálhattam 1-2-t.
Volt nekem egy kis Hauser bringám, ami teljesen átlagos használatra volt kitalálva. Az első alkalommal szét is esett alattam, amikor mentem vele terepen. Úgyhogy be kellett ruháznom egy komolyabb bringára. És így szépen apránként összeraktam.

Milyen gyakran kell rá költeni?
- Drága sport, heti, havi rendszerességgel van mire költenem.

Hanyadik bringád a mostani?
- Nem ez az első, de azt sem mondhatom, hogy több volt, mert ezt folyamatosan fejlesztgeted, mindig kicserélsz rajta valamit, ráraksz valami újat, vázat, teleszkópot, féket, mikor mit. Mindig van mit cserélni, fejleszteni. De most épül a következő DH-m, ami már fully. Ez abban különbözik a merevvázastól, hogy nem csak elől, hanem hátul is van rajta teleszkóp.

Melyik típus vagy? Aki betart minden szabályt, megáll az összes piros lámpánal, vagy pedig az aki együtt él a forgalommal, és adott esetben 1-1 piroson is áthajt, ha ezzel nem veszélyeztet senkit?
- Nem szeretném elüttetni magam, inkább megvárom a pirosat, vagy ha tudom kikerülöm.

Miért részesíted előnyben a biciklit a tömegközlekedéssel szemben?
- Utálom az embereket. Herótom van attól, hogy a zsúfolt metrón, villamoson folyton belelihegnek a nyakamba. Suliba mindig így megyek, és az valami borzasztó. Amikor tekerek az utcán, tökéletesen elvagyok magamban, és nincs senki a közelemben.

Télen sem hagysz fel a biciklizéssel?
- Nem, csak akkor vastagabban öltözök, és a bringát is rendszeresebben kell karbantartani.

Mit jelent számodra a bringa?
- Az életemnek a legfontosabb részét. Amikor csak időm engedi, fogom magam és ülök rá. Suli, tanulás, és megyek egyből bringázni. Nincs más. 

Mit érzel biciklizés közben?
- Ezt nem lehet elmondani, ezt érezni kell. Ez egy életérzés, nem lehet megfogalmazni.

Legnagyobb bringás élmény?
- Bro'Hill Freeride Park, a Hármashatár hegynél. Az egy iszonyú jó park, csak ajánlani tudom mindenkinek.

Mi a véleményed a budapesti bringás közlekedésről?
- Sokkal jobb, mint régen volt, rengeteg új kiépített, felfestett út van. Tetszik a változás.

Balesetek?
- Rengeteg esésem volt, köztük több nagyobb is.
A legnagyobb az egy 10 méteres ugratóról volt. A leérkezésnél egy kamerás beállt az érkezési helyemre, és ennek egy hatalmas borulás lett a vége,mert a karját elkaptam a kormánnyal. 50-nel végignyaltam a földet, és lemartam a teljes oldalamat.

Tervek a jövőre nézve?
- Szeretnék versenyezni. Ha minden jól megy, most nyáron már indulok az országoson. Később pedig talán külföld is szóba jöhet. Bár Magyarország elég lapos ehhez a műfajhoz, itt nem tudok felkészülni egy külföldi, például ausztriai pályára, de majd meglátjuk hogy alakul. 


A bejegyzés trackback címe:

https://bringavalavarosban.blog.hu/api/trackback/id/12465065

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal

süti beállítások módosítása